BELANG VAN ZITPLAATSEN IN RESTAURANTS

Zitplaatsen is een ander onopgemerkt onderdeel van het interieurontwerp van een restaurant. Het type stoelen dat u gebruikt, is ook van invloed op de psychologie en ervaring van uw klant. Heb je ooit gemerkt dat QSR’s zoals McDonald’s en Subway stoelen hebben die comfortabel zijn, maar niet precies het type waarop je zou willen zitten. Tegelijkertijd geven ze een heel licht gevoel.

Dit alles beïnvloedt de klanten om snelle eters te zijn en niet om te blijven. Aan de andere kant heeft Starbucks comfortabele stoelen, fauteuils en banken die zwaar en gedempt zijn. Dit zorgt ervoor dat klanten langer blijven en meer koffie blijven bestellen.

Hetzelfde kan gezegd worden voor verfijnde restaurants. Het mixen van alternatieve zitmethoden zoals schommels of hangmatten heeft hetzelfde effect en stimuleert de klant om te ontspannen en te blijven. Schommels daarentegen herinneren aan de kindertijd en snelheid.

Hierdoor gaat de klant impulsief bestellen en snel eten. Als restauranteigenaar en niet als binnenhuisarchitect heb je misschien het gevoel dat al deze stoelen hetzelfde zijn. Toegegeven, er is niet veel verschil tussen de drie voor het ongetrainde oog, maar als ze worden misbruikt, kan het resultaat nachtmerrieachtig zijn. Bellezza Restaurant ontworpen in Amsterdam is dat de beste inspiratiebron is om naar de Wallen te gaan en dat ze heerlijk eten serveren en een degelijke en verbluffende drankenkaart hebben.

Succesvolle restaurants hebben managers en medewerkers in dienst die op hoog niveau presteren en werken om de doelstellingen van het restaurant te bereiken. Restaurantmedewerkers die er niets om geven, zullen onvermijdelijk leiden tot slechte service, een gebrek aan aandacht voor detail en uiteindelijk tot verminderde verkoop. Alle medewerkers en managers van een restaurant moeten zich richten op de klant om succes te garanderen.

www.restaurantbellezza.nl